VR шлемове само с USB-C - мечта или реалност?
Джаджи

VR шлемове само с USB-C - мечта или реалност?

Нов стандарт на име VirtualLink прави виртуалната реалност по-достъпна

VirtualLink имат предложение за световен стандарт в сферата на VR шлемовете, което се състои в намаляването на нужните кабели до един - USB Type-C. С подкрепата на AMD, Valve, Microsoft, Oculus и NVIDIA се избягва нуждата от типичните за VR поне 3 различни кабела за захранване, видео и информация и виртуалната реалност става далеч по-достъпна.


Така изглеждат кабелите на HTC Vive.

VirtualLink е консорциум - асоциация на няколко компании, които се обединяват в постигането на обща цел. В този случай това са AMD, Valve, Microsoft, Oculus и NVIDIA и целта е популяризирането на VR системите. Говорейки надлъж и нашир за идеята из социалните мрежи, обявяването на консорциума цели да привлече още компании като партньори.

Накратко казано, от VirtualLink твърдят, че ползите от техния глобален стандарт са следните:

  • лесно свързване - благодарение на силно редуцирания брой кабели, подготовката за една VR сесия ще е по-лесна и по-бърза;
  • подготвено е за бъдещето - дизайнът разрешава поток на информация далеч над нуждите на днешните модели, като цели да бъде използваем и за следващи поколения шлемове;
  • прави VR по-достъпно - връзките, които днешните системи използват, често не са поддържани от много устройства - USB-C е далеч по-често срещан порт;
  • свободен код - технологията и дизайнът са достъпни за всички, които искат да ги използват.

Това може да направи VR далеч по-достъпно за масата потребители.

Все още няма информация относно къде и как ще се имплементира тази технология - единствено знаем, че е планирана за следващото поколение VR каски. AnandTech отново са разгледали данните и информацията в дълбочина и дават повече сравнения за тези от вас, които са по-навътре в сферата.

Идеята е интересна, защото подобни стандарти, заложени рано-рано в някоя сфера, правят конкуренцията по-силна, което от своя страна води до по-ниски цени, лесно използване и по-добри продукти.

Източници: TheVerge, AnandTech

Няма коментари

Напиши коментар